Ingen fjärrvärme i Pajala i natt

PAJALA: Alla fjärrvärmekunder i Pajala kommer att stå utan fjärrvärme från sena torsdagkvällen till fredag morgon.

Enligt information från Pajala Värmeverk är anledningen akut underhåll i fjärrvärmeanläggningen.

Fjärrvärmen kommer vara avstängd mellan klockan 23:00 ikväll och fram till klockan 06:00 på fredagsmorgonen.

ANNONS

Publicerad i Pajala, Svenska Taggar: ,
7 kommentarer om “Ingen fjärrvärme i Pajala i natt
  1. Kund skriver:

    Hade varit önskvärt att Pajala värmeverk gick ut med denna information direkt till kunden. Möjligen via ett infomail eller sms till telefonen? De flesta har ju mobiltelefon idag, även den äldre generationen. Förståeligt om personalen inte har möjlighet att lämna info i kundernas brevlådor när det är ett mer akut avbrott/reparation.
    Det är inte så kul att börja duscha, för att strax upptäcka att det enbart finns kallvatten i kranen… Ännu mera ”okul” om man hunnit tvåla in sig, och tvingas skölja av tvålen i kallvatten. Brrrr!

    Som sagt, akut är akut, men infomail/sms kanske kan vara något?

  2. C-J Riblom skriver:

    Hej! Jo att stå där med tvål i ögonen och iskallt vatten är inte kul!

    Håller med om vi borde ha informationssätt som når fler snabbare. Tyvärr så fungerar inte sms/mail/web heller för många kunder och det blir naturligtvis än svårare att hinna nå ut med information när det handlar om akuta åtgärder. Men vi ska försöka finna fler informationsvägar. Ett antal skyltar runt om i byn på strategiska ställen kan vara ett alternativ.

    Med vänliga hälsningar
    C-J Riblom, Pajala Värmeverk AB

  3. Kund skriver:

    Tack för återkoppling från er, det uppskattas!

  4. Kund 2 skriver:

    Håller med signaturen Kund.
    Stod i duschen och tänkte just tvåla in mig när vattnet blev iskallt. Inte roligt.
    Ett sms-/epost-system + meddelande på Facebook torde vara det smidigaste och kostnadseffektivaste sättet att få ut information till de flesta kunder snabbt. Skyltar på byn är det nog fler som missar.

  5. Calle skriver:

    Hejsan,
    Facebooksida har vi haft i ungefär två veckor så det har väl ännu inte slagit igenom helt.
    Men vi inser att behöver flera olika kommunikationsvägar för att nå så många som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    C-J Riblom, Pajala Värmeverk AB

  6. Kund 2 skriver:

    Tack för återkopplingen C-J!
    Kanon med Facebook, den kommer jag hålla koll på framöver 🙂

  7. Viviann skriver:

    Vad bra om upplysningen sker: via Face Book, men ALLA har ju inte denna mordenitet, Ni gör så gott det går