fbpx

Försäkringskassan drar ned på serviceutbud

Med start från den 1 augusti kommer Försäkringskassan att dra ned på öppettiderna i telefonin samt utbudet av service på olika språk.

Enligt Försäkringskassan sker detta till följd av ”den omfördelning av resurser som Försäkrings­kassan genomför för att få en ekonomi i balans till slutet av 2024”.

Neddragningarna görs för att ”kunna prioritera hand­läggningen av ärenden och utbetalningar av ersättning”.

Från den 1 september stänger Försäkringskassan den polska telefoningången och möjligheten att boka samtal på spanska. Kundtjänst på Facebook arabiska kommer inte heller erbjudas.

Dock fortsätter Försäkringskassan ta emot samtal på engelska och arabiska. Det ska också vara möjligt att boka samtal på somaliska, tigrinja, turkiska, finska, samiska och meänkieli.

Dela den här artikeln:

E-post
Facebook
Twitter
LinkedIn

Vet du mer? – TIPSA OSS!

Tipsa redaktionen via tipsa@haparandabladet.se, telefon 0922-28022 eller krypterat via vårt tipsformulär som finns här

Kommentera artikeln:

RELATERADE ARTIKLAR

SENASTE TIDNINGEN

VILL DU PRENUMERERA?

E-tidning

Autogiro eller kort utan bindningstid
kr 84 Månadsvis
  • E-tidning
  • App för mobil
  • App för läsplatta
  • Taltidning (sve)
  • Sökbart arkiv
  • Offlineläsning
Popular

Läsning från E-TIDNINGEN