fbpx

Konsumentverket vill ha svar om inställda tåg

Förra veckans inställda tåg på grund av kylan får efterspel. Konsumentverket ska reda ut om tågbolaget Vy agerat korrekt. Fotot är taget vid ett annat tillfälle, en dag när passagerarna fick åka med. Foto: Anneli Sundbom

På grund av kyla ställdes ett mycket stort antal tåg in norr om Umeå i förra veckan. Nu ska Konsumentverket utreda om tågbolaget agerat rätt. Det meddelar P4 Norrbotten.

Enligt P4 Norrbotten var det var uppåt 300 tåg som ställdes in norr om Umeå på grund av kylan i förra veckan. De inställda tågen skapade problem för tågresenärer som inte kunde resa som planerat. Passagerare är kritiska mot den bristande kommunikationen från tågbolaget Vy .

Till följd av detta ska Konsumentverket ta reda på om tågbolagets agerande mot mot resenärerna varit korrekt.

Sveriges radio har skickat frågor till Vy och av det skriftliga svaret framgår att Vy i nuläget inte vill ställa upp på bandad intervju och svara på frågor. Tågbolaget vill invänta svaret från Konsumentverket och därefter hantera eventuella rekommendationer.

 

Dela den här artikeln:

E-post
Facebook
Twitter
LinkedIn

Vet du mer? – TIPSA OSS!

Tipsa redaktionen via tipsa@haparandabladet.se, telefon 0922-28022 eller krypterat via vårt tipsformulär som finns här

Kommentera artikeln:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

*

RELATERADE ARTIKLAR

SENASTE TIDNINGEN

VILL DU PRENUMERERA?

E-tidning

Autogiro eller kort utan bindningstid
kr 89 Månadsvis
  • E-tidning
  • App för mobil
  • App för läsplatta
  • Taltidning (sve)
  • Sökbart arkiv
  • Offlineläsning
Popular

Läsning från E-TIDNINGEN