Region Norrbottens rekryteringskampanj har gått till final i Årets kampanj i Inhouse Awards.
Rekryteringskampanjen ”Sveriges bästa sommarjobb” gick till final i en nationell tävling ”som lyfter fram och hyllar reklam och god kommunikations skapas internt på företag runt om i Sverige”.
I tävlingen, som arrangeras av Dagens Media och Resumé, ligger årets fokus på att lyfta kommunikationsaktiviteter som gett resultat.
Rekryteringskampanjen genomfördes mellan mars och april i år för att rekrytera sommarvikarier till sjukvården och tandvården vid Region Norrbotten
Kampanjen bestod av gratis resa och boende både för den arbetssökande och dennes familj samt bland annat personliga inbjudningsbrev till sjukvårds- och tandvårdspersonal i södra Sverige. Detta resulterade i nästan 800 ansökningar och rekrytering av 83 personer.
Övriga nominerade i Årets kampanj är Lindex, Tre, Barncancerfonden och Naturkompaniet. Finalen i Inhouse Awards avgörs i Stockholm 29 november.