fbpx

Rekryteringskampanj gick till final

Region Norrbottens rekryteringskampanj har gått till final i Årets kampanj i Inhouse Awards.

Rekryteringskampanjen ”Sveriges bästa sommarjobb” gick till final i en nationell tävling ”som lyfter fram och hyllar reklam och god kommunikations skapas internt på företag runt om i Sverige”.

I tävlingen, som arrangeras av Dagens Media och Resumé, ligger årets fokus på att lyfta kommunikationsaktiviteter som gett resultat.

Rekryteringskampanjen genomfördes mellan mars och april i år för att rekrytera sommarvikarier till sjukvården och tandvården vid Region Norrbotten

Kampanjen bestod av gratis resa och boende både för den arbetssökande och dennes familj samt bland annat personliga inbjudningsbrev till sjukvårds- och tandvårdspersonal i södra Sverige. Detta resulterade i nästan 800 ansökningar och rekrytering av 83 personer.

Övriga nominerade i Årets kampanj är Lindex, Tre, Barncancerfonden och Naturkompaniet. Finalen i Inhouse Awards avgörs i Stockholm 29 november.

Dela den här artikeln:

E-post
Facebook
Twitter
LinkedIn

Vet du mer? – TIPSA OSS!

Tipsa redaktionen via tipsa@haparandabladet.se, telefon 0922-28022 eller krypterat via vårt tipsformulär som finns här

Kommentera artikeln:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

*

RELATERADE ARTIKLAR

SENASTE TIDNINGEN

VILL DU PRENUMERERA?

E-tidning

Autogiro eller kort utan bindningstid
kr 84 Månadsvis
  • E-tidning
  • App för mobil
  • App för läsplatta
  • Taltidning (sve)
  • Sökbart arkiv
  • Offlineläsning
Popular

Läsning från E-TIDNINGEN