Nyktert i norra Tornedalen

PAJALA: Polisen har under lördagseftermiddagen genomfört nykterhetskontroller i kommunens periferi.

Ordningsmakten har varit aktiva längs länsvägar 403 och 841, i Kaunisjoensuu respektive Korpilombolo. Man har testat 95 förare med sållningsinstrument och ingen av dem blåste positivt.

Två förare har emellertid erhållit ordningsbot för att man färdats utan säkerhetsbälte.

Dela den här artikeln:

E-post
Facebook
Twitter
LinkedIn

Vet du mer? – TIPSA OSS!

Tipsa redaktionen via tipsa@haparandabladet.se, telefon 0922-28022 eller krypterat via vårt tipsformulär som finns här

Kommentera artikeln:

1 kommentar på “Nyktert i norra Tornedalen

  1. Bra ,men hastigheten borde kollas ,I Junosuando 40 km vilket skämt ,Tyvärr slutar kontroller norr om Anttis.

RELATERADE ARTIKLAR

SENASTE TIDNINGEN

VILL DU PRENUMERERA?

E-tidning

Autogiro eller kort utan bindningstid
kr 65 Månadsvis
  • E-tidning
  • App för mobil
  • App för läsplatta
  • Taltidning (sve)
  • Sökbart arkiv
  • Offlineläsning
Popular

Läsning från E-TIDNINGEN

Bilder till ny fotovägg efterlystes

Fotoväggen längs Matarengivägen i Övertorneå ska uppdateras. Därför har Övertorneå kommun arrangerat tillfällen för allmänheten att lämna in fotografier för skanning. 

40 år av kultur och beslut

I år är det 40 år sedan Folkets hus-föreningen i Pajala grundades, vilket firades under helgen med allt från filmvisning och teater till café och pubkväll med dansgolv. 

”Gränser utan sjukvård”

John Malmström i Muodoslompolo ramlade på en isfläck och bröt lårbenshalsen. Han fick sitta i skuffen till sin bil och vänta i fyra timmar på svensk ambulans. Det trots att det fanns ambulanser och sjukvård i finska Muonio på tio

Populärt att plugga på landets enda skomakarutbildning

Skomakarutbildningen i Hedenäset, som är en del av Utbildning Nords utbud, är så pass populär att det nu är kö för att börja utbildningen. HB gjorde ett besök på Nordisk reparationsskomakare, Sveriges enda skomakarutbildning. 

Unga nöjda med EU-beslut

EU har beslutat att inte höja åldersgränsen för tillstånd att köra A-traktor från 15 till 16 år.